Veel gestelde vragen

Wij werken dagelijks aan een compleet aanbod en minstens zo complete bijhorende informatie. Toch kan het natuurlijk zo zijn dat je jouw vraag niet beantwoord krijgt op onze webshop. Wij helpen hier alsnog graag bij, staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op! Wat is de levertijd van de artikele

Contact

Hoe kan ik contact opnemen met Huisdierplezier?

Heeft u vragen?
Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, wij helpen u graag verder. Wij zijn bereikbaar via e-mail of onze contactpagina. Wij zijn niet bereikbaar via telefoon.
Onze experts staan ​​7 dagen per week klaar om al uw vragen te beantwoorden.

Neem contact op via e-mail: info@huisdierplezier.nl

Neem contact op via onze contactpagina

Ga naar de Contact pagina

Hoe lang duurt het voordat ik antwoord krijg?

Wij streven er altijd naar om elke vraag binnen 48 uur te beantwoorden.

Producten

Hoe vind ik de juiste maat?

Wij adviseren u om de maattabel op de productpagina te raadplegen of een mail te sturen naar onze klantenservice info@huisdierplezier.nl

Het product of de maat die ik wil is niet op voorraad, wat nu?

Neem contact met ons op via de contactpagina of stuur een mail naar info@huisdierplezier.nl en wij kijken het voor jouw na.

Hoe kan ik mijn vouchercode of cadeaukaart inwisselen?

Om het winkeltegoed te verzilveren, kunt u de code toevoegen in het eerste deel van het afrekenen. Nadat u dit heeft gedaan, wordt de waarde van de bon afgetrokken van het aankoopbedrag .

Bestellingen & Betaling

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

U kunt betalen met Ideal, In3, Klarna KBC, Belfius, Bancontact, Paypal, Mastercard, Visa, Maestro, Google Pay, Apple Pay en Klarna achteraf betalen, Klarna betalen in 3 keer zonder rente.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Neem onmiddellijk contact met ons op via e-mail. Indien het pakket nog niet vertrokken is uit ons magazijn is het mogelijk. Wanneer deze reeds in bezit is van de koerier kunnen wij deze helaas niet meer annuleren. Wij doen er alles aan om jouw pakket zo snel mogelijk bij jouw te krijgen, waardoor de verwerking van de pakketen snel gaat. Informeer altijd even of het mogelijk is en wij kijken het voor jouw na.

Ontvang ik een orderbevestiging?

Direct na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u per e-mail een orderbevestiging. Deze e-mail bevat het bestelnummer (bestaande uit #4 cijfers), het besteloverzicht en het afleveradres.

Ik heb onjuiste adresgegevens ingevuld, kan dit gewijzigd worden?

Wanneer je dit opmerkt contacteer ons meteen via e-mail en alsook raden wij u aan de koerier de contacteren via hun website of portaal. Zo kan deze hopelijk nog snel worden aangepast voor levering.

Wij vertrouwen op de juistheid van de door onze klanten verstrekte adresgegevens. Als u een onjuist verzendadres heeft ingevoerd en het pakket op dat onjuiste adres wordt afgeleverd, of als het pakket naar het plaatselijke postkantoor wordt gestuurd en niet wordt opgehaald, houd dan rekening met het volgende:

  • Het is uw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat u op het moment van aankoop nauwkeurige en actuele verzendinformatie verstrekt.

  • Als het pakket door een fout van uw kant op een verkeerd adres wordt afgeleverd, of als het naar het plaatselijke postkantoor wordt gestuurd en niet op tijd wordt opgehaald, betalen wij maximaal 50% van de waarde van het product terug.

  • We raden u aan uw verzendgegevens zorgvuldig te controleren voordat u uw bestelling bevestigt, om eventuele leveringsproblemen te voorkomen.

Verzenden

Naar welke landen verzenden jullie?

Wij leveren aan Nederland en België. Huisdierpleizer bestellingen worden verzonden met verschillende koeriersdiensten o.a. Post NL, GLS, DHL.

Wat is de levertijd?

Wij streven dagelijks naar een snelle levering van onze pakketten. Is jouw bestelde product voorradig en besteld op een werkdag voor 13:00 uur? Dan versturen wij de bestelling dezelfde dag. Bestel je vrijdag na 13:00 uur of later in het weekend dan wordt de bestelling op maandag verzonden. Uitzonderingen gelden voor nationale feestdagen in Nederland én België! Onze producten worden namelijk vanuit ons groot magazijn in België verzonden naar onze klanten. Dit is een bewuste logistieke keuze, zo kunnen wij onze prijzen scherp houden.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra uw pakket wordt verzonden, sturen wij u een e-mail met een Track en Trace. Hier kunt u de status van uw bestelling terugvinden en indien nodig de bezorgservice voorzien van aanvullende instructies.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat moet ik doen?

Heeft u uw bestelling niet ontvangen? Het spijt me dat te horen! Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een orderbevestiging met het ordernummer. Wanner jouw bestelling is verzonden, ontvang je een e-mail met een track en trace om het pakket te volgen. Heeft u deze mail niet ontvangen of is de status van uw pakket onduidelijk?

Contacteer de koerierdienst rechtstreeks via de tracking link via hun website of portaal.

Of neem contact met ons op via Info@huisdierplezier.nl en wij kijken het mee voor jouw na.

Mijn Track & Trace geeft aan dat mijn bestelling is geretourneerd. Wat moet ik doen?

Neem dan contact met ons op via info@huisdierpleizer.nl. Eén van onze medewerkers van de klantenservice gaat onderzoeken wat er is gebeurd en komt zo snel mogelijk met een oplossing.

Retouren en ruilen

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Retourperiode

Wij hanteren een retourtermijn van 14 dagen, waarin de klant zijn of haar pakket kan retourneren op enkel voorwaarden. Deze 14 dagen gaan in op het moment dat het pakket is ontvangen. Houd er rekening mee dat de retourzending binnen deze 14 dagen naar ons moet worden teruggestuurd.

Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Voorwaarden retourneren

Bij Huisdierplezier begrijpen we dat er momenten kunnen zijn waarop je bestelling niet volledig aan je verwachtingen voldoet. We willen ervoor zorgen dat je tevreden bent met je aankoop, daarom bieden we een retourbeleid van 14 dagen aan. Hier zijn de specifieke voorwaarden die van toepassing zijn:

  1. Het product moet compleet zijn en voorzien zijn van de originele kaartjes, handleidingen en verpakking.
  2. Het product is schoon en niet gewassen, bevat geen dierlijke haren.
  3. Maak de verpakking van het product niet stuk indien deze schade heeft opgelopen en stuk wordt teruggestuurd bent u aansprakelijk voor waardevermindering van goederen.

Tip: In de plaats van te scheuren maak de verpakking netjes open. Grote verpakking met tape? Snijd dan netjes in op de tape en gaat de doos niet onnodig beschadigen. Dit bespaart u kosten. Om een product te bekijken moet je hiervoor geen verpakkingen stuk maken en of te schrijven op de verpakking, handleidingen of ander documenten te beschadigen.

Wij vragen u vriendelijk voorzichtig te zijn met de goederen. Denk eraan de retour producten die jij retour stuurt gaan terug op stock voor de volgende klant. Indien je zelf niet tevreden zou zijn om een product zo te mogen ontvangen in de staat waarin u het product met verpakking terugstuurt. Zal de volgende klant dit ook niet zijn.

Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen of verpakkingen die het gevolg zijn van het openen, gebruik en of testen van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

4. Helaas kunnen we hygiënische producten niet retour nemen.

Indien jouw product aan deze voorwaarden voldoet, kun je het binnen 14 dagen na ontvangst retour sturen.

Hier is wat je moet doen:

  1. Voeg de pakbon van jouw bestelling toe aan het retourpakket, indien je deze niet meer hebt voeg een briefje toe met jouw order nummer en volledige naam toe in het retourpakket.
  2. Je hebt de vrijheid om te kiezen naar welk postkantoor of postpunt je het pakket brengt voor verzending.
  3. Tip: via ons retourportaal kan je snel jouw retourlabel aanmaken. Voor de meeste klanten zijn deze meestal voordeliger in aankoop. Kijk het zeker even na.
  4. Breng het pakket naar een pakketdienst van jouw keuze. Of werk met ons retourportaal. Plak het zendlabel over het originele zendlabel, maar schrijf niet op de doos. Als het een klein artikel is, mag dit natuurlijk ook in een envelop worden verzonden. De kosten van de retourzending worden door ons niet vergoed.

Verzendkosten worden dus niet gerestitueerd. 

Wat zijn de retourkosten?

Retourneren is voor eigen rekening en afhankelijk van de koerier en het land van waaruit u uw pakket retourneert.

Hoe kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?

Het is voor ons niet mogelijk om een product te ruilen, je dient je product retour te sturen, na verwerking zullen wij jouw terugbetalen (kijk in het retourportaal naar de voorwaarden) en je dient de gewenste producten te bestellen. Zo ontvang je snel jouw gewenste artikel bij jouw thuis.

Het retourneren van een bestelling is heel eenvoudig.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u de bestelling hebt ontvangen het de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Alle informatie over jouw bestelling retour sturen kan je terug vinden in ons retourportaal.

Waar kan ik mijn ordernummer vinden om mijn retour aan te melden?

Uw bestelnummer vindt u in de bevestigingsmail die u heeft ontvangen na het plaatsen van uw bestelling. Dit is een #viercijferige code. Voorbeeld #2100

Indien u deze e-mail niet terugvindt, kijk dan zeker uw spam folder na.

Wat moet ik doen als een product defect of beschadigd wordt geleverd?

Helaas komt het wel eens voor dat een product beschadigd raakt tijdens verzending. Uiteraard lossen wij dit graag met u op. Stuur dan een bericht naar info@huisdierplezier.nl met een duidelijke foto van de klacht. Onze klantenservice zal zo snel mogelijk samen met u zoeken naar een oplossing.

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling buiten de retourtermijn wil retourneren?

Wij hanteren een retourtermijn van 14 dagen, waarin de klant zijn of haar pakket zonder opgave van reden mag retourneren. Deze 14 dagen gaan in op het moment dat het pakket is ontvangen. Houd er rekening mee dat de retourzending binnen deze 14 dagen naar ons moet worden teruggestuurd.

Hoe lang duurt een terugbetaling?

Wij doen ons best om retourzendingen zo snel mogelijk te verwerken. Na ontvangst van uw retour in ons magazijn verwerken wij deze binnen 10 werkdagen. Op uw track en trace die u bij uw retourzending ontvangt, kunt u zien wanneer het pakket bij ons magazijn is aangekomen. Vanaf dan gaan de 10 werkdagen in. Nadat de terugbetaling heeft plaatsgevonden, ontvangt u hierover bericht. Houd er rekening mee dat het tot 3 dagen kan duren voordat de terugbetaling zichtbaar is op uw bankrekening.

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht.

Pers en carrière

Hoe kan ik contact met u opnemen voor persvragen?

Voor eventuele persvragen kunt u contact met ons opnemen via info@huisdierplezier.nl

Hoe kan ik contact met u opnemen voor loopbaanvragen?

Leuk om te horen dat je geïnteresseerd bent om bij Huisdierpleizer te werken. 
Stuur ons een bericht via info@huisdierplezier.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.